fbpx

Dýňová semínka zlepší špatnou náladu

Stále více lidí užívá na špatnou náladu nejrůznější podpůrné léky či antidepresiva. Z nového průzkumu ovšem vyplývá, že to může být i strava, která má vliv na naši psychiku. Zlepšit špatnou náladu prý dokážou nejlépe dýňová a chia semínka.

Lidé na Západě se stravují velmi nezdravě. Žádná novinka. Nevyvážený jídelníček však působí negativně také psychiku člověka. Co ale udělá člověk, když má depresi? Začne se cpát ještě nezdravěji.

Z průzkumu společnosti Tilda vyplývá, že sedmdesát procent žen a padesát procent mužů se začne cpát čokoládou, sladkostmi a nezdravými jídly, když mají depresi a špatnou náladu. Průzkum na britském trhu také odhaluje, že jen čtvrtina lidí hledá útěchu u příbuzných a rodiny.

Tuků se přitom lidé vzdávat nemusí. Ale měli by je přijímat ze semen. Místo dezertů a tučných jídel je tedy lepší zvolit semínka a ořechy. Nejideálnější volbou při špatné náladě a depresi jsou pak semena dýňová.

Náladu zlepší semínka dýně a šalvěj hispánská

Psycholožka Christy Fergussonová a dietoložka Sarah Schenkerová v rozhovoru pro deník The Mail zdůrazňují význam stravy na psychiku člověka. Lidé se stravují nezdravě, to je rizikem pro vznik depresí a úzkostí. A jakmile se tyto psychické potíže dostaví, jedí opět nezdravě. Místo čokolád a cukrovinek by měli sáhnout po semínkách. Ideální jsou dýně a také šalvěj hispánská známá pod označením „chia“ (čia) semínka.

Depresivní mozek nemá dostatek neurologického přenašeče serotoninu. K jeho syntéze je zapotřebí tělo zásobit živinami a především aminokyselinou tryptofanem, z níž si tělo serotonin vyrábí. Dýňová semínka (a také semínka šalvěje hispánské) jsou právě bohatým zdrojem tryptofanu.

Zdroj: Novinky.cz

Přesvědčte se sami o účincích chia semínek nebo dýňových semínek.